7 Ağustos 2013 Çarşamba


BİLİNMEYEN NO; 23

ONLAR NEDEN YÜRÜYOR?

(ÖNCELİKLE İYİ BAYRAMLAR:)
  Öncelikle herkes ve özellikle çocuklarınıza mutlu ve sağlıklı bayramlar dileklerimle yazıma başlıyorum. 
  Aslında gönül eski bayramları anlatarak başlamak isterdi fekat hiç de öyle çekici bayram anılarım olmadığını fark ederek bu orijinal(!) fikirden vazgeçmiş bulunuyorum. 
 Onun yerine sabahları 'iyi bir fikirmiş',,  deyip uygulamayı koymayı isteyebileceğiniz ve sonunda sizi mutlu edecek şeyler yazmaya çalışmak beni de daha mutlu edecekir doğrusu..
(BAYRAM SEVİNCİ,TEMSİLİ)
  Aslında dünkü yürüme ile ilgili olan yazımı bugün yazacaklarımı aktarmak için yazmıştım. 
 Fakat çok fazla uzayacağını düşünerek yazımı kısa kesmiş ve kalanları bu gün anlatmaya karar vermiştim.
   İşte bugün aktaracağım yazı uzun bir zaman önce gazetenin birinden kestiğim aydın ve yazar takımına sorulan bir soru ilgili..
(BİZ DE NEDEN YÜRÜDÜĞÜMÜZÜ ANLATTIK, OKUYUNUZ)
  Dün neden yürümemiz gerektiği ve aslında hepimizin aklındayken neden bir milat yapamadığımızı anlatmaya çalışmıştıım.. 
  İşte bu gün de bir kaç yazar ve akil adamın neden yürümeyi tercih ettikleri konusunda satır aralarını paylaşacağım; umarım esin verici olur.. 
  GÜNGÖR MENGİ;    *Yürümek benim kendimle buluşmam dır.    Özellikle
(GÜNGÖR MENGİ)
gazeteciler için (aslında tümümüz içinde,Ç.T) günün çok az kısmı kendimize ait oluyor, Yürüme, koşma aktivitesi için sabahları kendime ayırdığım zaman benim için ayin tatmini sağlayan zamanlardır.

  *Kırk yıl önce kalp sorunları nedeniyle uzay programından çıkarılan bir astronotun, bir yıllık bir koşu ve yürüme egzersizi sonrası tekrar programa alındığı uzman röportajını okuduktan sonra bu egzersizlere başladım..
  *İki günden uzun seyahatlarda bile çantama eşofman ve spor ayakkabılarımı eklerim..
* Şimdi bu aktiveteler bende derinlerimdeki gücün talep ettiği, fizik ve manevi olarak tatmin bulduğu ve onsuz yaşayamam dediği bir alışkanlık oldu..
(AHMET HAKAN)
AHMET HAKAN; 
* En güzel yazı konularını bulmak için yürüyorum. 
* hayatımı gözden geçirmek, plan yapmak için yürüyorum.
*Yeni kararlar almak, karşımdan gelenleri gözlemlemek kısacası insan dair doğal ne varsa onu sonsuza dek duyumsamak için yürüyorum..
(FATİH TÜRKMENOĞLU)


FATİH TÜRKMENOĞLU;
*Gördüğüm en çok yürüyen adam benim.
* Bir kere yaşadığım yerin nabzını tutabilmek adına yürürüm, sokaklarda neler satılıyor, insanlar nasıl giyiniyor ve yerel yiyecekleri neler..
*Yürümeden bir şehri ya da  kasabayı anlatabilmem imkansızdır..
* Yürümenin verdiği özgürlük hissi de paha biçilmezdir. yürümek, genellikle varılacak yerden daha özeldir..
(DOĞA YÜRÜYÜŞLER YA DA
YAŞAMAK)
* İnsanı gençleştirir, sıkıntılar, tasalar erir biter..
* Çok uzun rotalarım var biri Tarabya- Ortaköy..
yürümek bence hayata yeniden dönüştür..

NASUH MAHRUKİ;
* İnsan yürürken etrafındaki her şeyi görür, gözlemler fark eder, yakınlaşır ve daha iyi tanır.
* İnsan yürürken detaylardaki güzelliği yakalar ve yürürken öğrenir aynı zamanda..
* Yürümek insanı kendisiyle baş başa bırakır
* İnsanın zihnini rahatlatır ve insanı kendine yaklaştırır..


(TEK BAŞINA YÜRÜ)

GAZETEDEN KESERKEN (YANLIŞLIKLA) ADINI DA KESTİĞİM BİR BAŞKA (X) YAZAR;
* Niye duruyorum, emeklemekten ne zaman vaz geçip ayağa kalkacağım?
(YÜRÜRKEN KAYGILARIN UÇUP GİDECEK)
* Burada bahsettiğim adım sadece bir beden hareketi değil.  Aynı zamanda yıllarca erteleyip ötelediğimiz düşlerimiz, planlarımız bunlar..
* Hayallerimiz yani, Yürümeye başlasak tıpkı Rousseau gibi bizi kendimiz kılacak özgürlük arzumuz!
* Kendimizden yani özgürlüğümüzden mi kaçıyoruz yoksa,,
(YALNIZCA SEN VE DOĞA, SANA NELER ANLATACAK? DİNLE)
* Nitekim iyi bir yürüyüş için de yalnız olmak gerekir.


(OLANLARA FARKLI GÖZLE BAKACAKSIN,
YÜRÜ..)
 Ve sevgili arkadaşlar finali ünlü düşünür Victor Segalan' ın şu tespitiyle yapabiliriz; İnsanın kendiyle güçlü bir biçimde özdeşleşebilmesi egzotik deneyim konusunda son derece renkli bir koşuldur.   Bu kuralın biraz şaşırtıcı bir sonucu tek başına yürümenin daha iyi olduğudur. İki kişi olduğunda insan kısmen kendisinden vaz geçer ve aynı deneyimi başkasıyla paylaşır ve böylece amaca yaklaşması tehlikeye girer.      

   Dünyanın en iyi arkadaşıyla yapılan bir yürüyüşten çıkan sonuç şudur; yalnız yürüyün..
(BAŞKALARININ SENİN YERİNE
KARAR ALMASINA İZİN VERME,
 HAYATININ KONTROLÜNÜ KORKMADAN ELİNE AL..)

  Sevgili arkadaşlar dün yürümenin gerekliğinden bahsetmiştim ve bu günde yanıma şahitlerimi alarak bizzat onların tecrübelerini dinleyin istedim.
  Bana inanmıyorsanız onlara inanın bari, gibi oldu ama yine de tahminimce esin verici bir yazı okudunuz..
  
  Yalnız başınıza yürümeniz ve size ihtiyacı olan ben'inizle vakit geçirip onu dinleyerek heep mutlu etmeniz dileğiyle, tekrar iyi bayramlar..                                                                                                                      (Çetin TARI)



GÜNÜN VİDEOSU;

DÜZELMEK Mİ, ESARETİN BEDELİ..


GÜNÜN KARİKATÜRÜ








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder