19 Kasım 2016 Cumartesi

ÖLÜ ADAM, BEN VE DİĞER HİÇKİMSE

BÖLÜM 8

GÜZEL

   Dün için üzgünüm.
  Herhangi bir zaman içinde bakıp bir sayfayı eksik görmüş olmalısın ve eminim umursamışsındır zira hepsi, her şey sana yazılıyor.

(GÜZEL)

   Yatağına sert çarpan ve durulması zor, incelmiş bir kıvrıma gelen bir akış içinde ömrüm.
   Şu an için elbet ve umudum bir kaç ay geçince daha geniş bir zeminde ve güneşli günler altında sakin, ılık akacak yine ışıldayarak...
   Düşüncelerimi toplamaya çalıştıkça suya düşen bir taşın durulmuş zeminden çamur kaldırması gibi görünmez oluyor her şey...
   Yine de sadece köşeyi döndüğünde bile seni bir şeylerin bekliyor olduğu fikri dayanmanı sağlıyor sanırım...
  Velhasıl 'hayatta rehber edindiğin fikir nedir? diye, muhtemelen dünyanın en soyut ve o yüzden en zor sorusunu soracağını  bildiğimden bana bir gün;
  bir süredir hazırlanmaya çalışıyorum buna...
 
(GÜZEL ŞEYLER OKU)
  Sana vereceğim cevap elbette ki o an için belki, daha iyi olacaktır ama şu an olsa ressam John Constable'ın şu sözlerini devşirirdim, sanki kendiminmiş gibi ve seni etkilemek umuduyla;
   ''Hiçbir şey çirkin değildir;
  hayatımda çirkin olan bir tek şey bile görmedim:
  bir objenin şekli nasıl olursa olsun,
   doğru ışık, gölge, perspektif
   onu daima güzel gösterir...''
   Bu sözdeki bilgelik şu manaya gelir bana göre; bakış açın ve zihninin, ona verdiklerinle eğitilebilir ve seni daha mutlu etme kapasitesinin bulunduğuna...
  Söylemek istediğim şunun gibidir belki de;
  'Güneşin nefis bir şey olduğunu sen de bilirsin örneğin,
  Ve yağmur iç açıcı kokusuyla harika olandır,
  Rüzgarlar saçlarını okşar benim gibi
 ve kar canlandırır bembeyaz ışığıyla.
  Demem o ki 'kötü hava diye bir şey de yok' aslında ;
  Hepsi iyi havanın girdiği çeşitli kılıklar sadece...
(FINDIK'I SEV)
  Hepsi güzel hava ve hava hep güzeldir kısaca...
   Tümünün özeti olan ve sık sık düşündüğüm mottoma gelince; 
   Biliyorum ki sen de anlayacak
  Ve her sabah tekrar edip üzerinde düşüneceksin benim gibi;
   Daha güzel olsun hayatın
  Ve daha güzel görünsün diye her şey sana...
  İşte sihirli kelimeleriyle hayatıma anlam katanşey:
Bir şey yap.
Güzel olsun.
Çok mu zor?
O vakit güzel bir şey söyle.
Dilin mi dönmüyor?
Güzel bir şey gör.
Veya, güzel bir şey yaz.
Beceremez misin?
Öyleyse güzel bir şeye başla.
Ama hep güzel olsun.
Çünkü her insan ölecek yaşta.
Geç kalmayasın…
Şems-i Tebrizi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder