9 Mart 2021 Salı

CENAZEN KALABALIK OLACAK MI?

   Geçinden olur inşallah ve dibine kadar yaşamış olursun hayatını ama,, bir gün öleceksin ve işte o gün cenazene kimler gelecek ya da kaç kişi dersin?
   Hatta iyimser bir hesapla, o gün havanın da kötü veya aşırı yağmurlu olmadığını da varsaymıyorum ..
   Zor bir soru,
   hepimiz için.. 
   Bir çok düşünüre göre cevap, onlara gerçekten samimiyetle gülümseyip gülümsememene bağlıdır deniyor.. 
   Elbet insanların yardımına koşan biri olup olmadığında bu denklemin doğru orantılı değişkenlerinden bir diğeri imiş. 
   Ya da şöyle sorulmalı belki; yeterince kibar davranıyor musun etkileşimde bulunduğun yakın çevren veya diğer insanlara?
   Bazıları 'iyi insan olmak fikrine', düzgün ya da asil davranma kavramlarına gülerler (sen de bilirsin)  zira dışarıda bu kadar hödük dolaşırken kabul ediyorum ki zor bir durumdur bu tutumu benimseyebilmek..
  Ve şüphesiz ki yumuşak olmak zordur; (daha kolay görünen) şikayet etmek, sinirlenmek, kınama ya da daha az direnç gösteren yolu tercih etmek varken..
   Yine de cesaretimiz kırılmasın derim sana; zira bize yakışan ve asıl cesaret gerektirip insan olmanın onuruna yakışan; yüksek değer ve erdemleri savunmak, daha yüce davranmak, ve yaşayan diğer her şeye hizmet etmeyi bir yaşam felsefesi saymaktır.. 
   Maya'nın varlığından beri daha iyi bir insan olduğumu ve bunun için çaba harcadığımı biliyorum, bir şans bu evet. 
  Fakat her zaman başarabiliyor muyum, şüphesiz yakınından bile geçemiyorum ama deniyorum ki mükemmelliğe giden yol, denemek ve vaz geçmemekten geçiyor.. 
   Her gün deniyorum
  ve bazı günler başarısız oluyorum.. 
   Bir gün o bazı günlerin tamamen biteceğini hayal ediyorum sonra    ve cenazeme,
 dokunduğum kalplerin gelip
 beni kalabalık bir sevgiyle uğurlayacaklarını hayal ediyorum sakince.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder