17 Eylül 2018 Pazartesi

HER GÜNE 1 KİŞİSEL GELİŞİM

14 EYLÜL

''BASİT ANLARIN KIYMETİNİ BİL''
  Din ve felsefede ortak rastlanan temalardan biri; yaşanan anı dolu dolu ve minnet duyarak yaşama uyarısıdır. 
FotoÄŸraf
   Oysa ki bizler, çok sık olarak elimizdekinin değerin ancak bir felaket sonrası anlarız...
FotoÄŸraf
   Demek istediğimi,
    pazar günü ile 
   ve
   ben ve  minik böceğim Maya ile örnekleyebilirim aslında:
FotoÄŸraf
   Pazar günü; 
yanında otururken ben, 
Prensesim Maya 
pembe koltuğunun tadını çıkarıyor ,
bin bir zahmet kalkıp 
tekrar tekrar kendini koltuğa bırakırken 
dünyanın en önemli işini yapıyormuşçasına
 kıkırdıyordu...
FotoÄŸraf
   Şişme koltuktan kalkmasına yardım etmek için 
yanına biraz daha yaklaşarak oturduğumda 
bir yandan da 
göz ucuyla tv den 
Amerikan Toplayıcıları adlı 
belgesel diziyi izliyordum...
FotoÄŸraf
   Ve birden fark ettim ki 
an denilen şey tam olarak elimdeki bu andı; 
Benim küçük bir kız olarak 
Maya ile vakit geçirmekte olduğum
 o değerli 
aynı zamanda sihirli, 
uçucu anı yaşamaktaydım...
FotoÄŸraf
   Şişme koltuğuna kendini güven
 ve cesaretle bırakıverirken 
kadar sevimli, 
masum,
neşeli ve 
tadını çıkarır bir hali vardı ki zamanın, 
çıkan tüm dişlerini göstererek 
kocaman gülümsüyordu..!.
FotoÄŸraf
Dışarıdaki güneş şeffaf ve pembe koltukta,
 ağaçlar serin bir rüzgarla kıpırdanıyor
 ve Fındık 
yanına yanaşan kedilerle 
altlı üstlü oyun oynuyorken
aynı zamanda...
FotoÄŸraf
   Kızım 
gri eşofmanı üzerine giydiği 
pembe hırkasıyla 
öylesine şirinken 
neden kendimi yaşanan ve 
nihayet yakalayabildiğim 
bu andan sıyırıp tv izleyecektim ki?
FotoÄŸraf
   Demek istediğim göz açıp kapayıncaya kadar 
zaten 18 ay geçivermişti ve 
ben onun bu minik hallerini, 
yarım yamalak cümlelerini ve 
mutlu, 
basit oyunlarını bir daha göremeyecektim 
ve çok kısa süre içinde benim 
koltuğu ile oynamaktan zevk alan bu hallerindeki 
minik prensesim olamayacaktı ki artık...
FotoÄŸraf
   William Hartpole şöyle der; 
'Çoğumuzun yaşamında öyle anlar vardır ki 
dünkü gibi olabilmek için dünyayı, 
her şeyimizi verirdik; 
üstelik o dün, 
takdir edilmeden ve 
keyfine varılmadan geçip gittiği halde...''
FotoÄŸraf
 Basit dünlerinizin ve asla geri gelmeyecek basit anlarınızın kıymetini biliniz. 
   Bunlar hayatın kendisini oluşturmakta...
FotoÄŸraf
   BUGÜN: 
Gök yüzünden 
kendine 
bir yıldız seç...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder