19 Ekim 2013 Cumartesi

BİLİNMEYEN NO: 91

YAŞASIN TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE,, YAŞASIN MARKSİZM LENİNİZM,, YAŞASIN TÜRK ve KÜRT HALKLARININ KARDEŞLİĞİ,, YAŞASIN İŞÇİLER KÖYLÜLER,, KAHROLSUN EMPERYALİZM??


(ÖLÜM HER NEREDEN GELİRSE..)
   Kardeşim nooluyor yavaş dediğinizi duyar gibiyim ve fekat bugünün konusu (bu sabah net'te gezinirken aklıma geliverdi..) ünlü zevatların ölmeden önceki son sözleri olduğu için Deniz Gezmiş'in son sözü, başlık olmaya en uygun cümle olarak görülmüştür tarafımdan (sonuçta tükan benim..)

   Siyasete bu sayfalarda asla yer vermek istemediğim gibi asıl derdimin yaşamın kendisi olması dolayısıyla başlığın altında (kendi dünya görüşüm olmasına rağmen) başka anlamlar aramamanızı tavsiye eder ve olabildiğince geniş şekilde araştırdığım son sözlerdeki (genelde) asil duruşa dikkatinizi çekmek isterim.. 
 (Özellikle Che 'nin kiler fena,, ya Nostradamus, her şeyi de bilme kardeşim:)
   Genel kültürün farklı olan her çeşidi bakış açımızda mutlak değişimlere yol açacağı için bugünün yazısı da sizi bu çeşit farklı duygulara sürükleyecektir şüphesiz; sonuç olarak,, bugün tanıdığınız onlar konuşacaklar,, ama son olarak..
    
******


(ONU SAĞLIKLI KARŞILAMALI..)
"Ben görevimi burada bitiriyorum..." 


Albert Einstein

"Rabbimiz beni kendi hazretine davet ediyor... Artık gitme zamanıdır... Ya Azrail! Çabuk ol... Beni Rabbime çabuk kavuştur"
 Mevlana


"Refîki a'lâ'ya, Refîki a'lâ'ya! 
(En büyük dosta, en büyük dosta)"
Hz MUHAMMED

"Afedersiniz efendim. İsteyerek olmadı.."
(Giyotin sehpasına doğru ilerlerken yanlışlıkla celladının ayağına basan,,) Kraliçe Marie Antoinette.
(ÇABUK ÖLMEK İSTİYOR VE YETERİNCE ZEKİ DEĞİL İSEN ;)

"Ölmek üzereyim veya ölmekteyim: bu ifadelerin ikisi de doğrudur.."
(Ünlü Fransız dilbilgisi uzmanı..)
Dominique Bouhours  

"Aklım karıştı. Şeytan git buradan.."
 (Ünlü okültist (gizli güçlere inanan kimse)
Aleister Crowley

''Uyuyamıyorum.."
 (Peter Pan'ın yazarı)
J. M. Barrie

"Hey arkadaşlar! Yarınki gazetenin manşeti için şu başlığa ne dersiniz: 'Kızarmış Fransız'? (French Fries)"
(ÖNCE YAŞAMAYI DÜŞÜN,, SONRA..)
(Elektrikli sandalyede idama mahkum olan,  French soyadlı katil.. French bu sözleri, idamına tanıklık eden basın mensuplarına atfen söyledi..)
James French



"Allah'ın cezası Bognor"
(Doktoru tarafından Bognor Regis'te deniz kıyısında bulunan sarayında dinlenmesi önerilen,,)
 Kral V. George



"Durdu."
(kendi nabzını ölçerken,,)
Joseph Henry Green

"Yarından itibaren artık burada olmayacağım"
Nostradamus

"Acele et sersem herif, sen böyle oyalanırken ben 10 adam öldürürdüm!"
(Seri katil Panzram, asılarak idam edilmeden hemen önce..)
(HER YENİ GÜN TEKRAR BAŞLA..)
Carl Panzram

"Papaz efendi, bence şu an düşman kazanmak için iyi bir zaman değil."

(Şeytanı lanetlemesini isteyen papaza verdiği cevap.)

Voltaire




"Vealeykümmeselam..."
 Mustafa Kemal Atatürk

"Demek böyle ölünürmüş..." 
Necip Fazıl Kısakürek

"Vur korkak herif... Sonuçta sadece bir adam öldüreceksin..."
 Ernesto Che Guevara

"Biraz dinleyin...
Namık Kemal..
"Komedi bitti..." 
Ludvig van Beethoven
"Beni göğsümden vurun..." 
Benito Mussolini
(BİTİRDİĞİNDE KAZANDIĞINA EMİN OLARAK KAPAT GÖZLERİNİ)
"Çalışmalarım olması gereken kaliteye erişmediği için, Tanrıyı ve insanları gücendirdim..."
Leonardo da Vinci
"Kimse bana inanmayacağı için gördüklerimin yarısını bile arlatmadım...
Marco Polo
"Ölümün tadı dilimin ucunda... Bu dünyada olmayan bir şey hissediyorum..." Wolfgang Amadeus Mozart
(VE ARDINDA KALMASIN GÖZLERİN..)
"Merak etmeyin... Daha ölmedim..."
 Oğuz Atay
Buna bir çare yok mu ya Rabbil alemin?.." 
Yahya Kemal Beyatlı
"Ya duvar kağıdı gidiyor, ya da ben..." 
Oscar Wilde...
"Bir imparator ayakta ölmeli..." 
Vespasien Roma İmparatoru
"Siyah bir ışık görüyorum..."
(BELKİ DE SON, GÜN ETRAFINDAKİLER NE
DİYECEKLER ARDINDAN; BU ÖNEMLİ)
 Victor Hugo
"Herşey canımı sıkıyor..." 
Winston Churchill

"Ah iyi olsam, terliklerimi giysem, şu odada dolaşsam, şu köşeye geçsem, resimlerimi yapsam..."
Cemal Nadir (Türk karikatürist)

"Kaybettim."
Frank Sinatra (Şarkıcı , Actör)

"Benim için ağlama Arjantin."
(Arjantin başkanı Juan Domingo Perón'un ikinci eşidir)
Eva Peron 

"Saatim nerede?"
(İspanyol sürrealist ressam)
Salvador Dalí 

Biz hizmetimizi Allah için yaptık ve mükafatını da ahirette bekliyoruz. 
 Mimar Sinan
(SEVDİĞİN KADARDIR ÖMRÜN..)
“Bu benim en büyük dileğimdi” 
Hz. Ömer
''Erkek olun, erkek! ''
Saddam Hüseyin
''Çıkmama yardım ediniz, inerken nasıl olsa yalnız kalacağım..''
 Thomas More
''Hayat öyle güzel ki...''
(The Godfather filmi ve romanının baş kahramanı, büyük mafya lideri.)
Vito Corleone 
''Bre Hasan Can! Sen bizi bunca zamandır kiminle bilirdin..''
("Artık Allah'la olma zamanıdır." diyen nedimi Hasancan'a hitaben)
Yavuz Sultan Selim
(VE YAŞAMAK SADECE İYİ ANILARINDIR..)
Hekimler, bana niçin kıydınız? 
(Fatih, zehirlenerek öldürülmüştür. Kendisine verilen son ilaç zehirdir. İçtiğinde bunu anlamış, bu sözleri söyleyerek vefat etmiştir.)
Fatih Sultan Mehmet 
   Son sözler bölümüne yer verdiğim için başta; 'biraz hafif mi kalacak?' şeklinde sıkıntılı iken hiç tahmin etmediğim insanların son sözlerini farklı kaynaklardan derlemek ve onları hatırlamış olmak ya da yeniden öğrenmek beni ilginç duygulara sürükledi doğrusu..
(AMA SON ANA KADAR PES ETMEDEN
VE HER DEFASINDA YENİDEN DAHA İYİ BİR SEN İÇİN YAŞAMAK)
  Ölüm göz önünde bulundurulduğu sürece hayatı anlama hedefinde yol almanız mümkün olabiliyor,, zira iyi yaşamayı öğrenmek aynı zamanda iyi ölmeyi de öğretir..
   Ve sayfaya esprili bir son söz de Marx'tan geliyor.. Huysuz ihtiyar tarihlenmesi amacıyla son sözleri sorulduğunda aşağıdaki sözlerle fırçasını atıyor.. (Şüphesiz bu söz yukarıdaki şahsiyetler için asla söz konusu değildir:)
"Hadi oradan... Son söz, yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir..." Karl Marx
Son sözünüzün huzur içinde yaşanmış bir hayatın ardından gönül rahatlığı ile söyleneceği o son günü, mümkün olabildiğince geç ve sağlıklı bir hayattan sonra karşılamanız dileğiyle..
                 (Çetin TARI)

GÜNÜN VİDEOSU:

DENİZ GEZMİŞ'İN SON İSTEĞİ... RODRİGO GİTAR KONÇERTOSU


GÜNÜN KARİKATÜRÜ:

MAYA TAKVİMİ TUTMADI..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder