14 Ağustos 2013 Çarşamba

BİLİNMEYEN NO; 30

   BİR BLOG BAŞLAT..

(SADECE DUA İLE OLMAZ, ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALISIN..)
  Sevgili arkadaşlar kişisel gelişiminiz ve bu fani dünyada kendinizi aşıp Nietzsche'nin de bahsettiği içinizde var olan, asıl kapasitenizi yansıtan üstün insana  (*Übermensch.. *Bu arada üstinsan sözcüğü ilk olarak Roman yazar Lucian tarafından "Hyperanthropos" olarak kullanılmış) bir adım daha yaklaşabilmeniz için size best seller olmuş kişisel gelişim kitapları veya neredeyse akademik denilebilecek yazılardan anlayabildiğim ve etkilendiğim ölçüde örnekler veriyorum..
(HER SABAH AYNI İNSAN OLARAK UYANMAKTAN
MEMNUNSAN, ŞİKAYET ETMEYE HAKKIN YOK DEMEKTİR..)
  ''Nasıl ya? Neydi ki ben sayfadaki resimlere bakıyorum sadece,,'' diyen arkadaşları konu dışında tutarak bir hatırlatma yapalım isterseniz, örneğin bol bol yürüyün ve resim çekin, dünyayı, ayrıntıları görme kabiliyetiniz ve böylece (yeni yerler görme hevesiniz de) artsın demiştim..
  Tabi haksızlık etmeyelim ki fotoğraf çekme konusunda yeni bir hevese sahip olduğunu söyleyen ama yine de (başlamak için) yeni bir makine almak için gün saydığını söyleyen arkadaşlar da yok değil, bu da benim için başarı sayılır denilebilir belki..
(İÇİNDE DAHA ÜSTÜN BİR SEN VAR, ONA İZİN
VE BÖYLECE BAŞKALARINA DA İLHAM VER..)
  Diğer yandan 30 günlük bir çalışmayla duygularınızda pozitif bir sağaltıma yardım edecek roman yazma projesinden bahsetmiştim??
(TÜM YOLLAR SANA ÇIKAR, SADECE SAKİNLEŞİP
KENDİNLE KONUŞ,, HAYAT FISILDAYACAK..)
  Yine bu konuda Çetinciğim iyi kötü bir cinayet kurgusuyla örülü bir aşk romanına başladım, ilk 20 sayfadan sonra kitap kendini yazmaya başladı ve benim kontrolümden çıktı harika bir akışa büründü, (yazanlar bilir, böyle olur) diyen arkadaşlar, ya da eski tarihlerde dedemlerin yaşadığı bir olayı romanlaştırmaya başladım ve bana yazma konusunda bu tavsiyeyi verdiğin için çook teşekkür ederim diyerek bana yeni romanları hakkında bilgi veren pek çok arkadaş da yok mu ?

  E yok tabi :/ Ya da varsa da benim haberim yok diyelim..
 Napıyorsunuz abi? Etkilendim, önümde yeni bir ufuk açıldı diyen arkadaşlar yazıları okuduktan 15 dakika sonra gazı kaybediyorlar mıdır nedir bilemiyorum ama bu konuda zaten sizi uyarmıştım demek istiyorum; yapmanız gereken durağanlığınızdan sıyrılıp beğendiğiniz fikri deneyimlemek idi. Başka türlü içselleştiremez ve bilemezsiniz ki..
  Beni bu konularda az çok okumuş bir arkadaşınız olarak dinliyor ve takip ediyorsunuz sağ olunuz ama asıl beni mutlu edecek olan size verebildiğim ve sizi mutlu edenlerdir.. 
(HAYAT BAZEN KARŞI GİBİ GÖRÜNÜR,, YARGILAMA,.
 BÜYÜK RESİM AKSİNİ SÖYLÜYOR OLABİLİR..)
  Deneyip kendiniz görmelisiniz. 'Sadece ölüler durağandır..' dememiş mi eski biri.. (kimdi hatırlayamadım yalnız) 
  Lütfen deneyip daha önce binlerce kişiye ilham vermiş ve çok ünlü yaşam koçları'nca tavsiye edilen bu yöntemlerin önünüzde yeni ufuklar açmasına ve içinizdeki kabukta sıkışıp kalmış ve bu yüzden size anlamlandıramadığınız bir sıkıntı veren üstün insanınızın dışarı çıkabilmesi için kendinize (ve ona) artık bir fırsat veriniz.. 
  Velhasılı bizi, beni, sizi ama eğer ki kim uygulamak üzere bir şans verirse kendine özellikle onun önünde yeni ufuklar açacak ve bakış açısını binlerce kat genişletecek bir başka kişisel terapi yönteminden (böyle adlandıran benim) bahsedeceğim bugün; Bir blog aç..
(HAYAT HER ZAMAN GÖRDÜĞÜN GİBİ DEĞİLDİR..)
  Bu iyiliği babanız yapmaz ve bu fikirleri rastgele sokakta ya da show haber izlerken de rastlayamazsınız (bilen bilir yaşam koçları bunlar için kaç para alıyor:( diyerek ve şakayı bir kenara bırakarak konumuzu toparlamaya başlıyorum..
  
(YAKINDA KIŞ GELECEK, HATIRLATAYIM DEDİM,
ÖZLERSİN ; BUGÜN YAZIN TADINI ÇIKART)
  Bu ayın YKY Kitap-lık dergisini, Yapıkredi yayınlarının kendi tükanından (Angara'da iseniz; Kızılayda, İş Bankası yayınları da orada ve indirimli veriyorlar kendi yayınları olan kitapları;) aldığım ve eve geldiğimin akşamında bloğumu kurmuş bulunmaktaydım..
  Aslında bu fikir daha önce Grechen Rubin'in muhteşem kitabından aklımda kalan ama bir türlü hayata geçiremediğim (gözümde büyütüyordum zira sizin gibi) bir projeydi..
  Dergiyi aldıktan sonra (bu yazı kafanıza yatar ve blog işine karar verirseniz bir an önce bahsettiğim dergiyi de alınız) blog yazarlığı konusunda farklı ağızlardan pek çok bilgi  ve ünlü blogculara ait site adresleri edindim..
 
(DENEDİĞİN HER YENİ ŞEY SENİ MUTLU
EDECEK, ARAŞTIRMALAR BÖYLE DİYOR..)
  Anlatılanlar ve blog konusunu internette biraz daha incelemem konunun atla deve olamadığını bana hissettirdikten sonra, buyurun işte ;onu gerçek hayata sokuverdim (çok başarılıyım bee:)

  Konunun kişisel gelişiminize katkılarına gelince.. Araştırmalar zorluklar ve yeniliklerin mutluluğun anahtar öğeleri olduğunu göstermiştir. Beynimiz sürprizlerle uyarılır ve beklenmedik bir durumla başa çıkabilmiş olmak kişiye güçlü bir tatmin duygusu verir. 
  Bir müzeyi ilk defa ziyaret etmek, yeni bir oyun öğrenmek, yeni bir yere yolculuk yapmak, yeni insanlarla tanışmak gibi deneyimlediğiniz tüm yeni şeyler  kendinizi, bildik etkinliklere yapışıp kalan insanlara kıyasla daha mutlu hissetme olanağı sağlamaktaymış..
  İşte böyle bir tatmin duygusu yaşamanızı sağlayacak blog yaratma işi artık
(YAZINDAN ÇOK ETİLENDİM DİYE MESAJ YOLLAYIP
5 DAKİKA SONRA BU DURUMDA OLANLARDAN OLMA,
KALK VE UYGULA SONRA KARAR VER..)
oldukça kolay ve üstelik bedava bir iş..(yani ben bedava olanı göstereceğim, bana borcunuz artıyor yalnız;)

  Tabi ilk olarak internetten araştırıp neyle ilgili bir bloğunuz olsun ya da asıl ilgi alanlarınız nedir konusuna karar vermeniz gerekiyor. Örneğin çektiğiniz resimler, gezdiğiniz yerler, şiirler, kısa hikayeler, film eleştirileri, siyaset, hayvanlar, sizce moda akımları... sınırsız konuda blog açabilirsiniz ki burada ana fikir ilgi alanınızın ne olduğudur zira emek vereceksiniz..
  İşte blog açma konusunu başta da belirttiğim gibi yeni bir şeyi başarma  ve zorlukları aşma kavramının sizi mutlu edeceği varsayımına göre gerçekleştireceksiniz tabi ve sonunda sizinle aynı dilde konuşan insanlarla konuşma fırsatı da elde etmiş olacaksınız bu da cabası..
 

Bloğunuz üzerinde çalışırken iki şeyi unutmamalısınız tabi 1. si yardım istemek iyidir ve 2. si de her gün küçük şeyler yaparak büyük şeyler başarma ihtimaliniz oldukça yüksektir..
(HER NEYSE İSTEDİĞİN ULAŞABİLİRSİN,
İÇİNDE SENDEN DAHA GÜÇLÜ BİR SEN VAR, ONA YARDIM ET)
  Bu konuda araştırmalarım kendi blog dağıtıcımın bu konuda oldukça başarılı olduğunu göstermekte o yüzden bende size blogger'ı tavsiye ediyorum.. bu siteye girin zaten site sizi yönlendirecek ve tahminen 45 dakika içinde bloğunuz kurulmuş olacaktır (sonra bana teşekkür ya da bir yemek?), bu kadar basit..
(BLOĞUNU AÇ VE İLK SAYFANI YAYINLA)
  

  Bloğunuz açıldıktan ve ilk sayfanızı yazdıktan sonra hissedeceğiniz mutluluğu az çok tahmin edebiliyorum ve sizde fark edeceksiniz ki tüm zorluklarına rağmen bloğunuzu devam ettirmek harika bir his olacak..
   
  Beni okuma zahmeti gösteren ve beni mesajlarıyla cesaretlendiren size sizi mutlu edecek yeni öneriler sunabilecek yaratıcılığı bundan sonra da gösterebilmem ve ilk blog yazınıza en kısa zamanda bu platformda rastlayabilmem dileğiyle.. 
        (bu gün dilek kendime oldu:)                         
                              (Çetin TARI)
   
  



GÜNÜN VİDEOSU;

BİLMEK VE YAPMAK,,
KÜÇÜK DAHİ VİTUS FİLMİNDEN

GÜNÜN KARİKATÜRÜ;FACEBOOK :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder