26 Temmuz 2013 Cuma

BİLİNMEYEN NO:11

İYİLİK BANKASI

(ÇOĞALARAK SİZE GERİ DÖNECEKTİR)
   Bu sabah size hayatımda çok orijinal bulduğum bir diğer fikirden bahsedeceğim. Fikrin adı başlıktan da tahmin ettiğiniz gibi ''İyilik Bankası...''
   2001 de vizyona giren ve Kevin spacey'i öğretmen rolünde izlediğimiz filme ait bu harika fikir (bumerang etkisi diye de bilinir) o dönem (bence) siyah kola (bknz. CocaCola) reklamlarında da kullanılmıştı..
   
(YİNE MERAK)

   


      Bu kısma geri dönmek üzere, mutlaka hayatlarımızda bulunması gereken ve ruhsal durumumuz üzerinde çok olumlu dönüşleri bulunan yardım etme (ama özellikle) verme, davranışı üzerine bir iki hatırlatmada bulunmak
(YARDIMA EN BÜYÜK İHTİYAÇ DUYANLARDAN BİRİ; DÜNYA'DIR)
istiyorum..

   19.YY filozofu Compte, insanların yardım etme davranışları içinde bir şekilde kendine geri dönmeyi bekleyen egoist bir taraf bulunsa da, insanların karşılık beklemeden yaptığı 'özgecil' yardım

(BAZEN YARDIMSIZ ÖNE GEÇEMEZSİNİZ)
hareketlerinin de bulunduğunu zira bazı kişilerin en büyük amaçlarının başkalarının mutluluğunu artırmak olduğunu savunmuş buna 'altruistik' yardım davranışı demiştir..

(İYİLİK BANKANIZ DOLUNCA)
   İyilik Bankası kavramına dönecek olursak hepimizin hatırlaması ve bence bugünden itibaren uygulamaya koyması gereken bu kavram; her an etrafı kollayarak, en ufak dahi olsa yardıma ihtiyacı olan insanları (tanıdık, tanımadık) bulmak ve onlara yardım etmek, şeklinde özetlenebilir.. 
   Buradaki yardım ya da ihtiyacı olana verme kavramına;zaman, para, sevgi, ilgi, akıl vb pek çok şeyi koyabilirsiniz, yeter ki ihtiyacı olanı bulun ve ona ihtiyacı olanı almasında yardım edin..
   
(AHA Bİ YARDIM FIRSATI GÖRDÜM)
  Bu durumda yaptığınız her iyilik , (tabii ki öncelikle içten ve karşılıksız olarak yapılmış olmalı) sizin görünmez ama asla hesaplarında bir karışıklık olmayan ve asla riyakarlıkla çalışmayan 'iyilik Bankası Hesabınızda' birikmeye başlıyor..

   Sonuçta? tabii ki sonucu tahmin ettiğiniz gibi her ne kadar biz karşılık bekleyerek iyilik yapmamış olsak da araştıran insanlara göre, bu size istemeseniz de pek çok geri dönüt sağlıyor.   işte psikologların sınıflandırdığı bazı kazançlarınız.
(BAZEN KENDİNİZ HALLEDERSİNİZ, AMA YARDIM İYİDİR)
Eğer iyilik bankanızı her fırsatta doldurur ve yeterince zaman verirseniz bu size; Yeni ilişkiler, güvenlik duygusu, çeşitli iş olanakları, sağlık(güçlü bağışıklık sistemi, düşük kolestrol, güçlü kalp, azalan stres..), güç, gurur ve başarı hissi, mutluluk, huzur ve sevgi... olarak yansıyor.

   Gördüğünüz gibi bazen uygulamayı unuttuğumuz ve aslında insan olmanın gereği olan fikirler, barındırdıkları yüksek potansiyelle bizi maddi manevi çok yukarılara taşıyacak fırsatlar sunabiliyorlar..
(İYİLİK YA DA AYILIK, KARŞILIĞINI ALIRSIN)
   Yeter ki bu harika fikirleri görebilelim ve onları öncelikle kendimiz için ve karşılıksız olarak uygulayalım.. Hemen kazandırdıkları yanında uzun vadede karşımıza getirecekleri tahminlerimizin çok ötesinde olabilir..
(YARALI BİR HEYVAN BULDUM!)
   O halde bu günkü görevinizi biliyorsunuz.. Karşınıza çıkan her nezaket  veya iyilik veya yardım fırsatında iyilik bankanızı doldurmak üzere yatırım yapacaksınız.. Gün olur devran döner hangi yatırımınızın ihtiyacınız olan o en zorlu anda imdadınıza yetişeceğini bilemezsiniz sonuçta..
  Bol kazançlı iyilik bankalarına sahip olmanız dileğiyle ..     (Çetin TARI)


GÜNÜN VİDEOSU:



GÜNÜN KARİKATÜRÜ;
   



   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder